.

Alltid på väg mot något spännande....

21 jan. 2009

trött och mätt

Jag har kommit på en ny rutin. Inget jag är stolt över men det är ju bara så skönt!
Efter maten och disken varje vardag så hoppar jag in i soffan en ½ timme-1 timme.
Kollar på Unga mödrar på 5:an och halvslumrar. Efter att ha legat där ett tag får jag dåligt samvete och springer upp till Arvid som sitter och spelar lite dator. Då frågar jag honom ifall han vill leka med mig eller rita eller något annat....Det brukar han vilja. Är det duschdag för Arvid så gör vi det eller så leker vi lite längre. Sen är det sängen och läsa bok.
Kvällarna går otroligt fort, 3-4 timmar träffar vi Arvid på kvällen. Och i och med min nya rutin så försvinner där 1 timme bara där.
Men så är man ju inte så himla pigg denna årstid. Snart är det vår. Sen är det sommar och bebis kommer och man ska vara hemma mycket, det tror jag Arvid kommer uppskatta. Han har varit dagisbarn sen han var 14 månader på heltid.

Till middag idag åt vi spaggethi (kan inte stava till det) och köttfärssås. Nästan direkt efter det tryckte jag i mig en semla samt en negerbulle och FY vad jag är mätt fortfarande....Det var inte så smart av mig att äta så mycket...men jag vara ju bara såå sugen på en semla :-)

Snart duschen!

Hopp!

1 kommentar:

Anonymous sa...

Spaghetti:-)