.

Alltid på väg mot något spännande....

12 jan. 2009

Inte bara barnen

Ops, det känns som om jag inte bara skriver om Arvid o bebben i magen på denna blogg. Den känns så fräsch och ny så jag kan inte hålla mig från att skriva andra saker också. Men det får ni ta.

Jag sa igår att jag hade ont i halsen, och ja, vaknade imorse fortfarande ont i halsen. Feber på 37,7 (inga 40 grader tack och lov). Kollade i eftermiddags i halsen och mandlarna är helt vitfläckiga! :-(
Googlade fram att det mest troligt är en bakteriell halsfluss. Ringer väl VC imorgon och rådfrågar - pencilin eller inte.

Dricker just nu min 5:e koppen te för idag, sen blir det sängen.

Arvid var på dagis hela dagen. Tänkte hämta han runt 15 men orkade inte stå på benen, jag en förmåga att bli yr vid feber. När Stefan hämtar honom vid 17 så säger personalen att man inte får ha dom där hela dagen om föräldrarna är sjuka. Men vad jag minns så gällde det bara när syskonen var hemma sjuka!!
Imorgon får han bli hemma med mig, kan vi undvika att smitta dagiset med streptokocker så blir dom nog glada.

Arvid är förresten kul. Han ville inte ha kvällsmacka innan. Men kl 20 kände han sig hungrig - på mat. Jaha, sagt och gjort det blev potatismos och korv (från gårdagen) till honom som "innan sängen mat".

Nu, vila....

Inga kommentarer: