.

Alltid på väg mot något spännande....

14 jan. 2009

Jomen visst

Visst var det halsfluss, fick penicillin i 10 dagar. Har fortfarande ont i halsen men räknar med att det ska ha minskat till kvällen, men vi får se.
Jag känner mig mig dock lite piggare så jag får väl städa lite idag, lite lugnt och försiktigt, vika tvätt och sådant.
Mamma fick komma ut i Häljarp igår och hämta mig och Arvid för att åka till VC. Snällt av mamsen! Tack :-)

----------------------------------------

Vecka 14 - 14 jan - 20 jan 2009

Kroppen: Hormonförändringar kan visa sig genom att huden på mamman blir mörkare på vissa ställen, kvinnor kan få en vertikal mörk rand från naveln och neråt samt mörkare bröstvårtor. Randen brukar försvinna efter förlossningen, men man ska vara försiktig med att sola för mycket under graviditeten eftersom man även kan få andra pigmentfläckar som kanske inte går bort.

Fostret: Öronen är placerade där de ska vara och fått den rätta formen. Alla större organsystem är nu färdiga och njurarna tillverkar urin.

2 kommentarer:

Monica Anderberg sa...

Vill se bilder kontinuerligt på magen 8)

Anonymous sa...

Det var så lite så, POK //Mamma