.

Alltid på väg mot något spännande....

15 jan. 2009

Min högst intressanta lista

När jag var liten, mindre, tonåring, yngre så åt jag inte detta nedan, men idag äter jag det. Så det finns hopp för er föräldrar som har kräsna barn

Fisk - (torsk, spätta, lax m.m) - jag klöktes av smaken
Sill - jag klöktes av smaken samt konsistensen
Oliver - usch, vilken smak och konsistens
Parmaskinka - eeew
Kanterna på mackorna - hårt och torrt
Kolsyrad läsk - jag drack alltid Festis på glasflaska medans alla andra barn blandade partyläsk, cola+fanta+sprite+hallonsoda
Brieost/Camenbert - ööö en hård mögelkant på osten
Grovbröd - vad var grovbröd mot ett fabriksbakat franskbröd för 5,90:- ?
Fiskrom - jag äter det idag men helst bara i romsås
Gröna sparris - de gula var mycket godare

---------------------------------
Jag äter fortfarande inte och vill inte lära mig:

Massa fett på kött eller skinka
Blodkorv
Gristunga, grisknorr, grisatassar, pressylta, inälvsmat....
Sniglar
Stuvad spenat
Mamma Scans broskbullar eller andra färdiga köttbullar
För löskokta ägg
Pilgrimsmussla
Sådana där stora fiskrom (hjälp mig med namnet)
Jordgubbssylt med jorgubbar i
Apelsinsylt med apelsinskal i
musslor, ostron, bläckfisk
hjärna

-------------------------
detta äter jag om jag blir bjuden men gör/handlar inte det själv:

gravad, kallrökt lax
fläskpannkaka



Där är säkert mer men jag kommer inte på mer nu :-)

Oo oo förresten, just när ni trodde att jag var jäkligt kräsen med fisk, så har jag alltid tyckt om makrill i tomatsås, tonfiskröra, räkor..Mmmm
Fast bara om makrilburken är nyöppnad annars smakar den för mycket fisk haha
Osso ska räkorna vara kalla, varma räkor smakar också för mycket fisk.

Förra midsommar blev vi bjudna på sill från Ringsjöfisk!!! Fy fan vad god den var.
Så det så.

5 kommentarer:

Anonymous sa...

Ojdå,hade verkligen glömt hur kräsen du var/är.//Mamma

Anonymous sa...

HA! jag gillar ite heller sylt med jordgubbar i ala pappas stora burkar. Tar alltid det andra osså ligger jordgubbarna kvar! haha.
/JULIA

Bagarn71 sa...

Tror de e ungefär på pricken samma som min lista , fast på min finns rotmos (nu , förr åt jag rotmos , konstigt nog).

Nog mycket för att när man är liten har man inte pajat luktsinne/smaksinne , dom 'trubbas av' när man blir äldre. Plus att man kanske har lite fler 'smakreferenser'.

Jag är mer en konstistensmänniska tror jag dock. Kan fortfarande inte käka inlagd sill utan något till , typ på grovmacka eller med ägg osv. Fett på kött av samma orsak.

TJT sa...

Jag äter gärna sill... på macka eller bar, men helst en nubbe till...

Så d så! ;-))

/Tomas

Åsa sa...

Stor skillnad på burksill och fiskaffärssill dock :-)