.

Alltid på väg mot något spännande....

13 jan. 2011

Tapet - hjälp vad dyrt!





Denna tapet blir det NOG som fondvägg i rummet. Det blev inget randigt alls!
Den är från Boråstapeter (från Nordsjö/Färgcity i Landskrona) och kostar 309:- rullen! Och vi måste nog ha 4 rullar.
Och då räknas detta som en billig tapet! Kvaliten är ju bra men ändå....
Fanns ju snygga tapeter från Cole and Son också - men 900:- rullen - nej tack!

Detta rummet kommer bli dyrt att göra vid =(

Fondtapet: 1200:-
Vanlig enkel tapet till övriga rummet: ca 1000:- (Bauhaus here we come)
Nytt golv/matta: 2000:-
Takfärg: 400:-
Snickerifärg: 100:-
Arbetskostnad: ingen aning än men vi chansar på 2500:-
Övrigt material som hantverkaren tar med såsom lim, spackel, sandpapper m.m: 500:- (?)
________________________
= 7700:-

Alternativet är att slopa allt vad tapeter heter och låta hantverkaren bredspackla och måla allt - men magkänslan säger att det blir nog lika dyrt med tanke på tiden det tar.

4 kommentarer:

jenny ~ mammanochkidzenpunktse sa...

Det kostar o ligga på topp ;)

Men varför gör ni inte det själva? Tapetsera är inte svårt o det är kul!!

Btw! Tapeten är skitsnygg, har kikat på den innan...

Puss!

Anonym sa...

Usch de e grymt dyrt att göra fint hemma! Men de e ju sååå roligt! Jag blev nöjd med håret, får lägga ut lite foto sen när jag gjort iordning det :) jag går hos Marie på Fön & Sax (min kusins fru) hon vet precis vad jag passar i och bestämmer litegrann över mig hehe... De behöver jag! Skall bli spännande o se hur ditt blir men kan tänka mig att allt klär en skönhet som de säger :)
Kram agge

Anonym sa...

med den mönsterpassningen hade jag nog inte velat ta det som ett förstagåns projekt.. jättefin tapet dock! ja skulle ja räkna ut va emelies rum har/kommer kosta skulle ja nog få lite magknip, med tanke på att det skulle va en BILLIG make over.. kram lis

Anonym sa...

Wow kommer att bli fint..vilken snygg tapet//Mamma