.

Alltid på väg mot något spännande....

9 jan. 2011

Redan trött på det


Bilden visar en stringhylla. Bild från fixaodona.se


Efter att ha pillat ner tapeter på 1/4 av rummets väggar så är jag redan trött på det :-)
Har även börjat få kalla fötter - kommer jag fixa det, eller ska vi ringa en polack?? :)
Nä, jag ska fixa det!

Ju mer jag surfar runt på inredningssidor ju mer stressad blir jag! Där är ju såå mycket fina saker man kan sätta i ett barnrum. Till slut rör man ihop allt för man vill ha så mycket...Tror det flesta känner igen sig i det.


Några saker som jag vill att rummet ska innehålla är:

* Minst 2 vita stringhyllor
* En stor världskarta
* En shysst hissgardin
* Bra belysning
* etc.

Vet dock inte hur vi ska ha råd eller tid med allt. Vi ska ju resa utomlands till sommaren är tänkt, vilket innebär att vi måste spara ihop en rätt stor summa till dess.

Ciao!

8 kommentarer:

Unknown sa...

Du klarar det! Ta det i din egen takt bara och byt inte inriktning när du väl har satt igång :)

I någon inredningstidning fanns det en slösa bild och en spara bild på typ samma inredning. Kanske lönt att kolla upp om du kan få nästan likadan, fast för mindre pengar? Det var flera tusen kronor i skillnad i tidningen, men såg samma ut.

jenny ~ mammanochkidzenpunktse sa...

Jag tror oxå att du kommer att klara det. Gör jag det så gör du det! ;)

Btw! Jag har för mig att Bauhaus har kopior på Stringhylloorna. Kolla på dem vettja...

PUss!

Åsa sa...

Tack för er peppning :-) Jag tror jag hade klarat det men väggarna är i rätt dåligt skick ser jag nu när jag rivit ner massa tapet. Jag tror det behövs spacklas o fixas jättemycket. Sen i det rummet är där 2 dörrar (kanske inte är så svårt iofs), ett burspråk med snedväggar och ett element man inte kan ta bort. Vi har beslutat att ta hjälp med tapetseringen helt enkelt :-)

Anonym sa...

ooohh åsa du e så bra på sånt! ja trillar alltid i fällan att man ska ha allt som e snyggt... har precis kommit hem från andra trippen till ikea.. börjar arta sig.. haha men vi får väl se, blir väl pannkaka till sist.. kram /lis

Anonym sa...

just det glömde fråga vart ska ni åka??

Anonym sa...

Du är så himla duktig på inredning. Jag hade gärna sett att du inredde hela mitt hem :) kanske borde satsa på det? ;) kram på dig
Agge

Åsa sa...

Lis, vet inte var vi ska åka än. Men det lutar åt en charter till Spanien eller liknande. Om vi inte hinner ruinera oss innan.

Agge, jag hade nog aldrig vågat inreda till nån annan, jag får inte ens rätt på mitt eget ibland :-)

Kram

Anonym sa...

*ASG* Ska jag ringa en polack? *ASG*
//Lena-Pena