.

Alltid på väg mot något spännande....

24 sep. 2009

Latte-mammor

Idag for jag in till stan på morgonen. Mötte upp mina vänninor på Espressohouse. Det är andra gången vi är där nu sen vi blev mammalediga. Dom säljer frukost för 49:- som är rätt prisvärd. Sen gick vi i lite affärer - Gina, H&M, Lindex, Hemtex. Sen var klockan 12.40 och HÖG tid att bege sig till dagis och hämta ungarna.



Sen på eftermiddagen körde vi in till Stefan och hämtade honom på jobb. Svängde inom Inspira och köpte ett olivträd. Lite mindre än det förra, så det jag redan har är högre, så det får stå på badrumsgovlet sen.



Toa-killen har nu satt vaskskåp, spegel, handdukshållare och toahållare. Dörrfodret är på plats. Imorgon kommer rörmokaren och sätter blandare och kopplar på vattnet. SÅ om allt går som det ska imorgon och inget krånglar så kan vi duscha/bada imorgon!! Dock utan belysning då el-killen kommer på måndag...men det finns ju värmeljus sålänge :-D



Jag var inne på Hemtex och kollade turkosa handdukar. Om man ska ha 4 duschhanddukar och 4 hand-handukar skulle det bli 1120:- och en matta för 200:-. Så vi ska kolla Jysk i helgen, dom har nog lite rea på handdukar men trots det lite kvalitet (tror jag, har inte handlar handdukar där förr)

Jag skulle vilja ha Cult Designs (Bilden ovan) tvålpump och tandborstmugg, men det får kanske vänta lite.

Och på lördag ska vi ha lite kalas på eftermiddagen för Stefan. Han fyller 39 år! =)
Jag ska göra det enkelt för mig och bjuda på lite franskbröd och pålägg och nån paj med vaniljsås.
Brukar annars stå med varmrätt men hoppar det denna gången.


*** HA DET GOTT ***

4 kommentarer:

Åsa sa...

Du är välkommen :-D

Linda å Julia sa...

Usch lite dyrt kanske för så få handdukar,men ändå vill man ha lite kvalite,men kolla jysk ja,har aldrig heller köpt handdukar där men så kassa kan dom väl inte va,eller? haha :P
Gött att ni snart kan bada/duscha igen. Å idol va sååå spännande igår så hoppas du kan se repris av nått slag :)

Lis sa...

Hej här kommer ett inlägg av fattiglappen som brukar köpa handdukar från jysk.... :) Dom duger alldeles utmärkt, fast nu har ju ja inte nått direkt å jämföra med eftersom ja just i princip bara handlar där ifrån.. men har nu 2 år i rad handlat handdukar därifrån till joppes föräldrar å dom har inte klagat så då e d ju inte för kasst...

Lis sa...

haha jag tog ut svängarna igår å skulle handla nått att ha på mig på kalaset idag... kasta mig in på kappahl å börja leta.. släpade på emelie i hennes blytunga bilstol, tog väl typ tio minuter sen grät hon å bajsade å vi trängdes i provhytten. svätten rann å svordommarna kom (tur hon inte fattar än) blev en tröja för 249 hade presentkort på 500 expediten blev sur för ja inte hitta mer då ja bara fick presentkort tillbax.. haha kul å shoppa!! aja bättre lycka nästa gång..