.

Alltid på väg mot något spännande....

20 sep. 2009

Helgen som gick

Helgen började med fredag kväll, Stefan hade köpt några öl som han drack. Jag smakade lite och jag kan nu faktiskt längta lite till första "fyllan" efter graviditet och amning. Men det får ta ett liten tag till, jag ammar ju Elsa och hade tänkt göra det ett tag till :-) Samma kväll grillade vi upp en köttbit som legat i frysen ett tag, så det fick bli sista grillningen för i år tror jag :-)
Klockan 20 var det Idol på TV. Jag tror jag blivit beroende av det programmet. Såå många som sjunger bra. Ska bli kul och se vidare gallringar. Jag längtar till på tisdag, retligt att dom inte visar det på måndagar.

Under lördagen gjorde vi inte så mycket på förmiddagen. Men sen stack jag till mamma och duschade. Men jag stannade nog lite länge för tiden gick fort och jag var inte hemma förens 16.10 och vi var bortbjudna till 17.30. Som tur är bor kompisarna i Häljarp. Men vi hann vad vi skulle men stressen kände Elsa nog av för hon var grinig och ledsen nästan hela kvällen och somnade inte ordentligt förens vid 23.00.
Hos våra kompisar fick vi Tacos, Budapestbakelse, godis m.m. Så skönt att vara bortbjuden ibland. Deras son och Arvid är kompisar och går på samma dagis så dom roade sig själva, skönt. Vi spelade ett spel, som jag tror hette, Med andra ord (?). Det var kuligt och jag ägde :P

Idag söndag har mamma och Stefans bror Peter varit på visit. Stefan och Peter spelade Dirt 2 på PS3:an och jag och mamma drack kaffe och snackade. Arvid var hos en kompis. Sen blev det pizza :-) Elsa har sovit jättemycket idag, tagit igen gårdagens sömnförlust.

Och imorgon måndag tar vi nya tag. Måste gå till affären och köpa kaffefilter för dom är slut i rutan.

Åsa

8 kommentarer:

Linda å Julia sa...

jag ska oxå gå upp till affären imorron,allt e slut här med :)ska se om jag ser dig så kan vi slå följe om de blir vid samma tid :)

Anonymous sa...

Tack för kaffet och en trevlig pratstund Åsa..Kram mamma

Linda å Julia sa...

Haha,ja jag brukar knalla iväg vid nio men känner mig inte helt hundra ida när jag vaknade så får se om jag går nu eller så får ari handla sen, men ska jag till affären knackar jag på =)

Anonymous sa...

eh, jag ägde ?

/Din man

Anonymous sa...

haha Stefan :)

//din fru

Linda å Julia sa...

Haha jag blev så bra igen att jag åkte in till stan å shoppade,igen!Tror Ari kommer ha ihjäl mig snart,så som jag handlar kläder till lillan å mig själv hahaha :) Kommer ju fler dagar så vi kan ta en promis då istället eller ta en fika eller nått,hoppas ni får en trevlig dag =)

Linda å Julia sa...

Ahh,då missade du mig med en halvtimme va hemma tolv =)va skoj,alltid skönt att komma ut å handla å fika lite =)skällde leo förresten när du knacka? nyfiken på hur han reagerar när vi inte e hemma =)

linda å Julia sa...

Ja helgen har sina goda sidor oxå men regnet kan man va utan,å vintern e bara kul om de e massa snö som får stanna,blä för slask :)
Absolut hade vatt trevligt,men vi ses i krokarna så bestämmer vi nått =) ha en trevlig dag ni med :)