.

Alltid på väg mot något spännande....

1 sep. 2009

bye bye badrum

Då var vi på gång att renovera vårt badrum (vi har tagit hjälp av en hantverkare)
Allt gammalt ska ut och in ska massa nytt.
Svart kakel på golvet 15x15
Vita matta plattor på väggarna 50x20
Ny vask och kommod och ny toalett. Också nya blandare och handukshängare.
Sen kommer det bli nya handdukar och annan småinredning.
Idag har han dragit upp golvet runt golvbrunnen och imorgon kommer rörmokaren.
2 veckors kaos kommer det bli här hemma. Ingen dusch ju! Man får väl upp med rumpan i vasken och göra en kattatvätt :-) Nä, det blir väl att vi våldgästar våra respektive föräldrar för att duscha.




Vår kära våtrumsmatta, vi kommer sakna dig....


Vårt tvättställ, avsett för dvärgar (det är helt lågt placerat), vi kommer sakna att stå med krökt rygg och borsta tänderna



Vår gamla goda toalett. Hur ska vi vänja oss vid att spolknappen sitter uppe på toaletten i dessa moderna tider?




Snyft. Rosa och vit-melerad våtrumstapet med massvis av silikonade gamla hål. Kommer jag behöva göra hål i vår nya kakelvägg för att känna mig som hemma igen??


Jag ångrar att vi bytte det gamla skitta fönsret mot ett nytt Velux. Det kommer aldelles för mycket dagsljus in nu för tiden


(nä vilken tråkig humor jag har, haha)

2 kommentarer:

Lina sa...

hahaha,jag tycker du har bra humor,faller mig i smaken iaf haha:P om man nu kan skriva så..
skönt med nytt badrum,ni kommer säkert vänja er vid dagens toaletter:P
jag hade gärna köpt det men vet inte vad chefen säger,men kan ju alltid höra med honom..om ni inte fått det sålt än förstås.
Ha det bra,kram

Anonymous sa...

Hahaha..du e för rolig..Kramis //M