.

Alltid på väg mot något spännande....

22 feb. 2010

Lördag & Söndag

I lördags var det dags att träffa gamla vänner från förr. Nämligen Elina, Catrine & Camilla. Vi var hemma hos Linda här i Häljarp - Linda tillhör såklart också det gamla gänget men hon träffar jag ju jämt.
Men dom andra tjejerna har jag inte träffat sen 9:an (eller man kan säga "sen 90-talet").
Vi umgicks flitigt 7,8,9:an. Hemmafester i Svalöv och disco på Kågeröds Lund tillhörde helgnöjena, haha. Därimellan umgicks vi med andra kompisar på andra håll, jag bodde ju i Bårslöv och hade kompisar där, men roligast hade vi 5 tjejer tillsammans :-)

Så på lördag eftermiddag traskade jag hem till Linda. Hjälpte till lite med maten och tog en cider. Skönt att slappna av lite och känna på lite annan atmosfär än hemmet/barnen/mannen :-)
Klockan 22 hade dom 3 andra tjejerna åkt hem (det fanns bl.a ammande och gravida i gänget) så jag och Linda tog en taxi till Inferno i stan. Men där var skitlite folk, ingen man kände direkt så vi åkte hem igen vid 00.30.

Så det var en bra lördag och vi ska snart träffas igen. En av tjejerna ville träffas till sommaren/hösten igen. Kul!!!

Söndagen bar iväg till Helsingborg och Busfabriken. Arvid skulle på kalas där så jag, Stefan o Elsa körde till Väla. Råkade komma hem med en ny vardagsrumsmatta från Bolagret och några nya kuddar från Indiska (inte mitt fel denna gången, faktiskt Stefan som också ville ha nytt :-)
Kanske kommer bilder om ni pallar se :)

Nä, nu ska jag nog montera ner takfläkten i v-rummet........


K R A M

3 kommentarer:

Linda sa...

skönt att komma iväg ibland å bara "vara",de behöver man =) jag ska ut den 6:e mars haha
Alltid skoj med shopping,bilder vill vi alltid se :P

Anonymous sa...

åhh hur va det där på andra sidan väggen på bubblan??? den sidan där folk pratar om vilka drinkar som e goa, å lägger märke till andra saker än om man har pamper eller libero, där ingen kladdar ner 5 kvadrat när dom äter och där var och en sköter sig själv på toa?! när den här j**vla snän har smält ska ja nog också besöka den sidan :) kram lis!

Åsa sa...

Jo, det var nice på den "sidan" kan du tro :)
Men det är jäkligt nice hemma också - jag trivs bra i min mamma-bubbla liksom.
Men som sagt, skönt att känna lite "annat" ibland. Men samtidigt spelar det ingen roll om man är ute på krogen varje helg eller med flera års mellanrum - det är samma ändå och man missar inget.