.

Alltid på väg mot något spännande....

18 feb. 2009

Idag var vi på ultraljud

Det gick väl sådär. Bli nu inte oroliga :-) Men bebisen SITTER upp i min mage haha. Normalt ska den ju ligga ner, men neeej här sitter vi upp. Normal brukar bebisar lära sig sitta vid 5-6 månader (utanför magen). När allvarligt talat så kunde dom inte se urinblåsan, lillhjärnan, ryggradsslutet och inte heller ögonhålorna pga bebisens ställning. Så vi ska dit om 2 veckor (2/3) igen.
Dock så var där bara en bebis, hjärtat tickade, där fanns 2 hjärnhalvor, armar o ben :-)
Och när hon väl fick en bild framifrån så satt h*n i skräddarställning så vi kunde inte heller se könet.
Sen så var där en lite småstörig sak till och det är det att bebisen är liten som en 16 veckors, trots att jag är i vecka 18. Jag vet när jag hade senaste mensen, jag vet när jag hade ägglossning (tack vare ägglossningstest) samt jag vet också att vi hade....errr "intercourse" då :-P
Vi får helt enkelt se vad som händer vid det nya magiska datumet 3/2 !!!

Men det var sååå kul att se det lilla livet!!

1 kommentar:

Anonymous sa...

Tack för kaffet och pratstunden idag.//Mojan :-))