.

Alltid på väg mot något spännande....

5 sep. 2007

tänker på mat



Mmm sitter och tänker på vad vi åt i söndags! Egenpanerad spätta med kokt potatis och skirat smör.
Jag trodde aldrig jag hade ätit spätta (inte ens på restaurang nej) men när jag väl åt det så kände jag igen smaken. Såå det enda tänkbara måste vara att jag ätit det på lågstadiet/mellanstadiet som lunch....och det är ju sisådär en 15 år sen :)
För inte har man väl fått sån "fin" fisk i skolan på en del år? Eller serverar dom spätta numera?? Eller det är mest kebab och annat oxkött? *blink*
Jag har aldrig gillat fisk förstår ni! Men nu gör jag ju faktiskt det.
Två saker lärde jag mig i söndags: Spätta är gott och att smält smör kallas skirat smör :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mums fillibabba//SIS

Anonym sa...

Ja inte fan blir man sugen på fritterad spätta. Snarare väljer man att bli fisk-vegare..

Ja om man har tur kanske man får smaka den omtalade "hemmagjorda-mjöl-ägg-skorpmjöls-stekta-spättan-a-la-ginstvägen" nån gång ;o)
*drömmer mig bort*