.

Alltid på väg mot något spännande....

5 sep. 2007

Min mycket fina orkidé.



Den är två år gammal och dom två stänglarna står stadigt kan man säga:) Den ena stängeln bröt jag av misstag, ända nere, men där växte ut en ny. Den andra stängeln bröt jag av på hälften men det växte ut en ny stängel, på sniskan liksom. Nu har den blommat i _evigheter_ flera månader! Samtidigt kommer det nya skott! SÅ bra kvalité. Den är inte heller omplanterad än - vilket inte verkar behövas för tillfället. Jag vattnar inte den "som man ska" utan den får en skvätt vatten 1 gång i veckan.

1 kommentar:

Monica Anderberg sa...

Uj, jag får nog lära mig av dig! Jag köper orkideer lite då och då, de lever någon vecka sen har jag lyckats ta dö på dem. Antingen köper jag kassa plantor eller så är jag urusel på orkideer.

Men jag håller med om att de är en av de vackraste blommorna...