.

Alltid på väg mot något spännande....

10 maj 2012

Munsår

Har ont i min läpp, har fått värsta munsåret. Lider ju av Herpes Simplex, som det så fint heter, sen jag var barn. Det blir inte bara en liten "fin" blåsa på läppen, utan ofta får jag det inne i näsan, utanför näsan, jag har t.o.m. fått det på ögonlocket en gång!
Det trista är att utbrotten då och då kommer olägligt - och på lördag ska vi ha 50-års jubileum med jobbet vilket bl.a. innebär fin fest på Citadellet på kvällen med klädkod etc.
Smetar på något som heter Herpecilin men jag vet inte om det verkligen hjälper. Mina munsår verkar leva sitt egna liv så Anti och Vectavir brukar inte heller hjälpa.

Skulle bara gnälla av mig lite !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag som ville hångla!

Mvh Stefan Isaksson

Anonym sa...

Ja detta jäkla herpes,Mormors fel :-)/Mamma