.

Alltid på väg mot något spännande....

4 dec. 2010

Väl investerade 17 kronor!


Kristyr på tub!
Jag limmade ihop hela huset samt dekorerade det (bägge sidor på taket) innan tuben tog slut.
Tror aldrig jag har svurit så lite som idag någongång under ett pepparkaks"bygge". Hm, låt mig tänka, jag svor inte en enda gång.
Alla vet väl vilket hesike det är med det där smälta sockret som bara trådar sig och stelnar i grytan!
Och ska man göra egen kristyr så får man alltid fel konsistens och hålet i spritspåsen blir alltid för stort!

Thank You Dr. Oetker!
God Jul

3 kommentarer:

Linda sa...

haha fint hus :) har gett upp de för många år sedan.blir bara förbannad å sitter med ett halvfärdigt hus som ser bombat ut,haha så slutar alltid me att man får kasta de :) Men får kanske ge de en chans till :)

Monica Anderberg sa...

Wow, blev skitsnyggt. Fint när det droppar lite så där vid kanten!

Anonymous sa...

Oj så fint pepparkakshus! Jag har aldrig gjort sånt. Borde kanske testa någon gång. Är de svårt?
Kram angeliqa