.

Alltid på väg mot något spännande....

11 aug. 2010

Det börjar närma sig......

Ja, nu har snart mitt år som mammaledig gått! Den 1/9 börjar en ny tid för vår familj. Arvid ska börja i nollan (23/8) och fritids på eftermiddagarna. Elsa ska börja på dagis och jag ska ju då börja jobba. Det ska bli skönt när allt är igång och man har kommit in i dom gängorna....
Fram till nyår ska jag jobba 60% vilket innebär ledig på måndagar och jobba 8-14.30 dom andra dagarna. Efter nyår är jag ledig varje måndag men jobbar 8-16.30 alla andra dagar. Intressant va? :)
Elsa kom inte in på det dagis vi ville ha in henne på, men det gör inget, hon får gå på Tallskolan i ett år sen byter vi till Emilia hösten 2011.

Och på jobb väntar en ny tjänst på mig. Kul med nya utmaningar!


Så dom kommande veckorna väntas inskolning för både den ena o andra ungen. Också ska jag försöka passa på att njuta av den sista tiden som ledig. Kanske köra och hälsa på lite folk....
Och städa, typ storstäda, för det kommer man ju inte ha tid till det närmsta halvåret.

Nu ska Elsa få lite lunch!

3 kommentarer:

Linda sa...

spännande me dagis å nollan,kommer gå kanon :) haha ja städa hinner man inte mer,inte som när man va mammaledig iallafall ;)

Anonymous sa...

åhh hjälp säg inte så... ja hinner ju inte ens städa nu.. eller det funkar inte så jätte bra iaf.. hur kommer d då inte va sen!! ujujuj får ta en helg till sånt tradit :)
/lis

Monica Anderberg sa...

Åh, då har ni en spännande tid framför er!