.

Alltid på väg mot något spännande....

23 aug. 2007

maskerad, någon?









Ni vet dagens mode, särskilt bland yngre människor.....Ser det inte lite ut som om dom alltid ska på maskerad? Just nu e det inne med väskor med tunna axelband som man ska ha diagonalt mellan brösten.....Jättefint tycker jag iofs att det är, men är det inte lite "mamma-stil" att ha en sån väska? Så klädde jag UT mig när jag var liten. "Mamma kan jag få låna din väska?". För att inte snacka om skorna, även dom är väldigt tantiga och mormor-aktiga. Mammas pumps ville man låna när man lekte, för dom klackade så mysigt på asfalten :)....Jag klankar inte ner på personerna som har det på sig, men nog är det ett säkert bevis på genomslagskraften hos designers, klädaffärer och media. Jag ville inte som 14-åring se ut som en äldre dam eller ha byxorna högt upp på magen. Vad hände med bootcutjeansen liksom? ;-) Kommer man in i en affär och säger att man vill ha bootcut med lite lägre midja så skrattar dom nästan åt en :-) Men på min tid (jag vet det låter roligt) för 10 års sen så var det inne med jazzbyxor, buffaloskor och midjekorta tröjor - IDAG ---> tights, platta skor, oversize tröjor och solglasögon a'la totaly 80's.
Coolt mode på ett vis - konstigt på ett annat :)
Om ni undrar över vad min stil är så vet jag faktiskt inte. Jag köper det som är snyggt. Sen om det är mormor-mode eller 80-tal eller bootcut byxor och löst snörade sneakers, det bryr jag mig inte så mycket om....Men i ärlighetes namn så ser JAG fan så mycket tråkigare ut till vardags än vad människorna som klär sig sådär gör!
Så fortsätt klä er modeenligt, det blir roligare så :-)
Kolla in min 14-åriga syrras blogg. Hon och hennes kompisar är sådär moderna som jag skriver om :-) http://trueaffection.blogg.se/
kolla även: http://facehunter.blogspot.com/ för dagens modebilder på vanliga människor.
bilderna är från: Skopunkten, expressen samt flashbackandfreedom.com





4 kommentarer:

Bagarn71 sa...

Förmodligen ska jag inte uttala mig om detta men jag gör det ändå. Om du gillar dagens mode , klä dig i det.

Om du gillar nåt helt annat , klä dig i det.

Det är ju inte längre du om du inte känner att du är du längre eller hur ? (?? vet inte vart jag är på väg ??)

Om du tycker att det är snyggt , bekvämt eller bara helt ok, bär det...

Som sagt , ta inga moderåd från mig.

Over and out.

/B

Anonym sa...

jo precis. alla får klä sig precis som dom vill! Det är så skönt att vi har den möjligheten.
Det jag egentligen ville ha sagt med mitt inlägg var det att oavsett vad för mode som trendsättarna anser vara modernt så tar folk på sig det.
Exempelvis 1995 så skulle man ha en stoor fluffig vinterjacka i silver. Det var ju jättefint då :)

Anonym sa...

dom dära skorna är ju inte riktgti min stil, men det är ju som sagt olika. jag och mina kompisar tycker inte vi är speciellt coola eller något sådant, utan vi tycker bara det är lite kul att det är modernt med secondhand. för då har ingen på sig samma saker hela tiden. och visst vi klär oss lite kul ibland, och det är det dära med att våga! men det gör inte jag alla gånger.. fast idag hade jag faktiskt lila strumpbyxor! yeeyy :D i skolan är jag ganska feg för man vill inte sticka ut eller bli uttittad. men när man går i lund med en skinnjacka och ett par tights och en cool klänning kollar ingen, för det finns alltid värre i lund! vi såg tex en kille som gick i en helt rosa kostym, från topp till tå, förutom skorna som var bruna! Haha, tänk om stiffe klätt sig såå!!

JULIA

Åsa sa...

haha sweeet med den rosa killen ;)