.

Alltid på väg mot något spännande....

5 juni 2012

Arvids rum

När vi flyttade till nya huset lovade jag Arvid att göra hans rum mysigt, som han så gärna vill ha det.
Häromdagn påminde han mig och undrade när jag skulle göra vid hans rum.
Så, för att slippa tjat :) så får jag väl ta och börja....
Först ska de gamla tapeterna ner, de sitter riktigt löst på sina ställen, men de sitter förmodligen inte lika löst överallt, så det lär ta ett tag....
Jag har funderat på en randig tapet. Till det sätter jag kuddar i olika färger, han vill gärna ha färg. Han har en blå Hampen matta från IKEA som jag måste ha i åtanke när jag planerar. Jag kommer nog tänka mer på vad Arvid vill ha än vad som är modernt. Mysfaktor för Arvid är Elsas sänghimmel, men det är svårt att få det att bli pojkigt, men att sätta tyg i taket, ungefär som ett segel, hade kanske varit något. Vi får se vad det blir......
Pysselrummet som jag skrev om för någon vecka sen får vänta till hösten, om det ens blir ett sånt rum.



1 kommentar:

Anonym sa...

http://husligheter.elle.se/

tips!!! om du nu inte redan läser den. :) pussar / lillsis