.

Alltid på väg mot något spännande....

18 okt. 2011

rensa!

Ooh vad jag är inne på att rensa ut allt vi inte använder. Vet inte om det sitter kvar lite sen flytten. Slängde ju massor av gamla kläder, handdukar, sängkläder, ramar, skor m.m.
Trots det har man alltid mer att göra av med :-)
Något jag tycker är skönt är att, de kläder som jag sparat sedan Arvid var liten, börjar Elsa nu mer o mer kunna ha, typ ytterkläder, tjocktröjor, mjukisbyxor. Innan har det bara legat i 5 år.

Jag ser redan framemot barnloppisen här i Häljarp till våren där jag bl.a. tänkte sälja gamla leksaker. Arvids garage och riddarborg exempelvis - även om Elsa kanske kommer leka med det då och då så kan det inte stå och ta plats och damma.

Inte nog med att jag är sugen på att slänga saker och ting, jag är inte heller sugen på att köpa nytt, hör och häpna. Kanske har att göra med att vi håller på att renovera här hemma så vi måste verkligen hålla i pengarna.
DOCK är man tyvärr alltid sugen på att handla nya kläder och det behövs iom man jobbar som tjänsteman, men jag får väl gå i mina gamla trasor ett tag till :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt e det...ska snart gå loss på förrådet här nere...*KASTAKASTAKASTA*
//Lena

jenny ~ house of jenny sa...

rensa is the shit. Och loppisen är kanon! varför slänga när man kan sälja? Dock till ett väldigt underpris men ändå... Tog du inte mer för vagnen. Förstår varför den blev såld direkt. Jag sålde en duovagn för 3000:- Köpt 04 till Emmie och jag sålde den 2008. Så jag tror nog att du kunde fått mer för den... MEn, men...

Puss!

Linda sa...

haha ja precis,när gav ari mig lixom blommor sist?! hahaha :)
Skönt att du inte har nått sug på att handla massa nytt å synd att jag inte hänger me där, men tyvärr har jag ALLTID sug att handla nytt,men får vänta,vi har lite andra planer ;) ses å hörs :)