.

Alltid på väg mot något spännande....

22 jan. 2013

Vårt 2012 och 2013

Halv förra året ägnade vi oss åt att implementera (fint ord!) vår nya livsstil. Jag koncentrerade mig mycket på maten och Stefan hade hand om vår träning. Vår träning under sommaren bestod egentligen mest av en massa promenader / powerwalks, men det var vår träning då och benen och rumpan fick sig en rejäl omgång under hela sommaren. Samt att jag gjorde magövningar varje dag ;-)
När vi började jobba efter semestern så cyklade vid 3-4 dagar i veckan till och från jobb (1,5 mil t/r)
I september tog Stefan steget och började styrketräna på gym. I takt med att kvällarna blev mörkare så avtog också våra promenader och cykelturer, men kosten har vi hållit fast vid samt Stefan har fortsatt att styrketräna. Och jag har fortsatt med mina magövningar ;-)

Mitt mål för 2013 var och är att förbli värkfri i min nacke/axlar/skuldror. Trots "hemmaträning" och bra kost och att vi rörde på oss mycket generellt så avtog inte min värk. Så jag beställde tid hos en Osteopat i slutet av november 2012. Han "knäckte" rätt nacken och ryggen på mig under 3 gånger/behandlingar, men sakta började ändå värken att komma tillbaks (jag kan gå några gånger till om jag vill). Han hade också en teori om att min acne kunde ha med min värk att göra, det går ju nerver hit och dit i hela kroppen och ligger nåt i kläm nånstans så kan det påverka en annan del, om ni förstår.
I ALLA FALL så har jag nu också börjat träna!! 2 gånger i veckan går jag på box och cirkelpass och core jag känner att det är DETTA som förhoppningsvis kommer att göra att min värk håller sig borta! Jag har inte haft värk sen mitt första core-pass.
Osteopatens behandling hjälpte till att få bort det som jag gått och burit på länge medan jag nu ansvarar själv för att förbli värkfri. Sen kan jag kanske behöva gå någon mer gång till honom, men förhoppningsvis inte.
Och peppar peppar ta i trä så har min inflammerade acne-haka stannat av....jag har för tillfället inga direkta finnar. Im so happy!!






1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är oxå glad för din skull //Ma